Mijn verhaal

Ik ben gepassioneerd door gezondheid in al haar facetten, zowel voor mens als dier. Door mijn eigen ernstige gezondheidsproblemen ben ik op zoek gegaan naar manieren om mezelf te helen. Tijdens die zoektocht voelde ik steeds sterker aan dat onze westerse kijk op ziekte en gezondheid voor mij tekortschiet. Vaak ligt de focus op symptoombestrijding en medicatie, terwijl er te weinig aandacht gaat naar de onderliggende oorzaak.
Daarom begon ik me te verdiepen in holistische en energetische geneeswijzen. Ik ontdekte dat echte verandering voor mij pas begon toen ik lichamelijke en psychische klachten vanuit een energetisch perspectief leerde bekijken.
Ik behaalde mijn diploma als energetisch therapeut en volgde het basisjaar Traditionele Chinese Geneeskunde aan het OTCG in Antwerpen. Tijdens mijn verdere zoektocht kwam ik in aanraking met het werk van Dr. Pang Ming, grondlegger van Zhineng Qigong en het medicijnvrije ziekenhuis in Beijing: het Huaxia Zhineng Qigong Center. Zijn visie en resultaten maakten diepe indruk op mij. Toch bleef ik verder zoeken. Tijdens mijn eigen helingsproces ontdekte ik ook dat ik energie heel fijn kan aanvoelen. Vanuit die ervaring ben ik aan de slag gegaan als magnetiseur en ben ik me verder blijven verdiepen in energie, bewustzijn en innerlijke ontwikkeling. Ik kwam op het pad van de sjamaan en ik volgde verschillende opleidingen en workshops rond bewustzijnswerk, waaronder bij Focus34. Ik maakte kennis met remote viewing, healingworkshops en reizen in bewustzijn. Later kwam ook QM-hypnose opnieuw op mijn pad. Waar het vroeger nog niet het juiste moment voelde, wist ik nu dat alles samenkwam. Kort na de HartZielEssentie-week rondde ik mijn opleiding tot QM-practitioner af.
Dat voelde als het laatste puzzelstuk. Alsof mijn jarenlange zoektocht eindelijk mocht eindigen.
Vandaag kijk ik met dankbaarheid terug op die moeilijke periode. Mijn ziekte werd uiteindelijk mijn grootste drijfveer om te blijven zoeken, leren en groeien. Na jaren van energetisch helingswerk en bewustzijnsontwikkeling mag ik zeggen dat ik mezelf heb genezen. Dat alles zonder enige medicatie.
Energie is misschien niet zichtbaar, maar voor mij voelt het niet langer onbekend of mysterieus, maar tastbaar. Ik ben niet meer zoekende — ik doe nu. En vanuit die ervaring wil ik graag mijn inzichten en heling delen met mensen die daarvoor openstaan.
Ik geloof dat ieder mens geboren wordt met unieke gaven en talenten, maar dat die vaak ondergesneeuwd raken door het leven, conditioneringen en het constante denken. De kunst is om opnieuw verbinding te maken met jezelf, je gevoel en je innerlijke kracht. Wanneer je leert naar binnen te keren en je hart te volgen, ontdek je stap voor stap wie je werkelijk bent.